سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر دوستی ای که طمعْ پدیدش آرد، نومیدی ازمیانش می بَرَد . [امام علی علیه السلام]
اس ام اس جدید باحال

فراشباشی (محمدعلی کشاورز) : عکاس باشی چرا می نمی نوشد؟


عکاس باشی (مهدی هاشمی) : عکاس باشی با نگاتیو مست می شود و با پوزیتیو به هوش می آید.

[ناصرالدین شاه آکتور سینما ـ محسن مخملباف]

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط shayan 101/3/9:: 9:14 عصر     |     () نظر

گردن(مایکل داگلاس):

تو از دروغ گفتن راجع به من دست

بردار منم از راست گفتن

راجع به تو دست بر می‌دارم

 

وال استریت:پول هرگز نمی ‎خوابد - 2010

الیور استون

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط shayan 101/3/7:: 6:33 عصر     |     () نظر

تالاب بین المللی فریدونکنار

مهمانان مهاجر

با شروع فصل زمستان همه تصور می کنند که طبیعت زیبای مازندران به پایان رسیده و دیگر رمق و حوصله برای دیدن زیبایی و سرسبزی این خطه از شمال کشور باقی نماند. اما هوا که رو به سردی می رود سر و کله پرنده های مهاجر در مازندران پیدامی شود و اینجاست که تالاب فریدونکنار ، سرخرود و ازباران میزبان نادرترین و زیبا ترین پرندگان موجود در جهان می شود و این تالابها را به زیبا ترین و متحیر کننده ترین زیبایی طبیعت در فصل زمستان تبدیل می کند .

تالاب بین المللی فریدونکنار در استان مازندران که بین شهرستان بابلسر و محمود آباد قرار دارد از تالابهای وسیع و بزرگی است که سالانه میلیونها پرنده مهاجر در درون آب و بیشه های اطراف آن آرام می گیرند و سازمان محیط زیست با ایجاد پستهای نگهبانی امنیت این مهاجران و میهمانان منطقه را تامین می نماید . 

 

کمربندی فریدونکنار انگار منحصراَ در اختیار پرنده های مهاجر بود . عابران و خودروهای بسیار کمی از آنجا عبور می کنند و محیط پر از سکوت و آرامشی وصف نشدنی. تنها صدای آواز پرنده های وحشی فضا را پر کرده بود . سرتاسر مسیر منتهی به تالاب توسط سازمان حفاظت محیط زیست بسته و ورود ممنوع بود . تنها دکه های نگهبانی کنار جاده نظرم را جلب کرد ، در کنار یکی از این دکه ها توقف کردم و از اتومبیل پیاده شدم ،با استقبال گرم و خوشامد گویی نگهبان روبرو شدم ، ابتدا به سمت راست اشاره کرد و گفت فقط از همینجا می توانید تماشا کنید و از دور می توانید عکس بگیرید .

  ابتدا با گرفتن چند عکس و تماشای طیف وسیعی از زمینهای پر آب که از وجود پرنده های مهاجر سیاه شده بود اکتفا نمودم . باور کنید  تا کنون چنین صحنه زیبا و با شکوهی را با حضور میلیونها پرنده که پروازشان جلوه خاصی به آسمان منطقه بخشیده بود از نزدیک ندیده بودم .

 

کنجکاو شدم تا اطلاعات بیشتری از منطقه کسب کنم . به سمت نگهبان رفتم و از او خواستم تا توضیحات بیشتری ارائه کند . 

دکه نگهبانی که با  نی و چوب ساخته شده

ابتدا خود را چنین معرفی کرد . من مهدی صدری کناری هستم ، بچه همین آب و خاک و فریدون کنارم ، به صورت داوطلبانه و برای حفاظت از جان میلیونها پرنده مهاجر که هر ساله مهمان ما در این منطقه هستند در اینجا حضور دارم . افتخار می کنم که بدون هیچ چشم داشتی و با بر هم زدن آسایش و آرامش خود و خانواده ام محیط امن و آسایشی را برای این پرندگان و میهمانان با ارزش فراهم می کنم و امیدوارم این فرهنگ به فرزندان و آیندگان ما منتقل شود . طوری با عشق و علاقه صحبت می کرد که انگار دارد از حریم خانواده خود حفاظت می کند،با تمام وجود به سرزمین و محیط زیست کشورش عشق می ورزید صدای پرندگان وحشی ساکن در تالاب برایش موسیقی دلنوازی بود که در وجودش آرامشی عجیب ایجاد می کرد و از اینکه حضورش در محل برای پرندگان وحشی امنیت به ارمغان می آورد احساس غرور می کرد .می گفت خیلی ها دوست دارند وارد منطقه شوند و با شکار بی رویه خود نسل این پرندگان زیبا را بزنند ، اما خوشبختانه با سد محکمی از حافظان محیط زیست مواجه و عقب نشینی می کنند . 

آقای مهدی صدری کناری

سرشار از صداقت و پاکی و مهربانی بود در کنار پرنده های مهاجر و بیگناه ،  و مغرور بود و شجاع در مقابل خاطیان به محیط زیست و طبیعت . در ادامه چنین توضیح داد : اینجا 500 هکتار زمین پر از آب وجود دارد که بیش از ده میلیون پرنده حضور همه ساله دارند و انواع پرنده ها را به زبان محلی چنین توضیح داد . انواع مرغهای وحشی از جمله کشتل ، جیوا ، بیوری ، کسّک ، ریکا مِرغ ، وروشت ، عروس مِرغ  ، اردک وحشی ، غاز وحشی ، بامشی غاز ، سید زیاک ، دارغاز ، غاز ماهی خوار ، لک لک ،  و از همه با ارزش تر تک دُرنای سیبری در اینجا حضور دارند . تنها خواسته اش این بود که توقع داشت مسئولین ذیربط توجه بیشتری نسبت  به امور و مسائل امنیتی منطقه داشته باشند و از نزدیک به مسکلات ما گوش فرا دهند .

آقای صدری و دوستانش

 ما هم ضمن تقدیر و تشکر ویژه از مسئولین محترم محیط زیست استان مازندران و فریدونکنار ، استاندار و فرماندار محترم مازندران و تمامی مسئولین ذیربط که در جهت حفاظت از محیط زیست تلاش میکنند آرزوی موفقیت می کنیم . جادارد از تمامی مردم فهیم و با فرهنگ منطقه که با خرید آذوقه و ارسال آن برای پرندگان مهاجر مانع از تلف شدن این ثروت طبیعی می شوند قدردانی نماییم . در پایان به تمامی کارکنان زحمت کش محیط زیست کشور بالاخص مازندران و اینجوها و داوطلبان بومی منطقه که تمامی وقت و زندگی شان را وقف حفاظت و حراست از سرمایه ملی کشور می کنند درود می فرستیم .  

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم .     

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط shayan 101/3/2:: 12:51 صبح     |     () نظر